Pour tout ceux qui désirent « aller plus loin » nous vous proposons ici quelques documents qui vous informent des présentations et avancées scientifiques de l’équipe de recherche travaillant sur ce projet.
Si vous avez des questions ou remarques n’hésitez pas à contacter l’équipe de recherche.
Pour ce faire, il vous suffit d’utiliser le formulaire de contact disponible: ici
Coping with structural disadvantage: when negative effects of perceived barriers are overcome. – Mouna Bakouri
Coping with stressful situations in the professional domain – Véronique Eicher, Christian Staerklé, Alain Clémence
Data collection through a social network. First impressions – Véronique Eicher, Mouna Bakouri, Marlene Barbosa, Christian Staerklé, Alain Clémence
Discrimination and belief in a just world: The role of regulations strategies – Véronique Eicher, Mouna Bakouri, Marlene Barbosa
Individual and collective empowerment through in-group connectedness – Mouna Bakouri, Christian Staerklé
Laisser tomber la formation: une tentation répandue – Véronique Eicher, Christian Staerklé, Alain Clémence
Overcoming negative effects of perceived barriers through collective self-definitions. – Mouna Bakouri
Présentation LIVES : Vulnerability and life course regulation: a psychosocial approach – Christian Staerklé
Présentation LIVES à Bern : Inégalités, vulnérabilités et régulation de projets de vie des jeunes : Une approche psychosociale – Christian Staerklé
Relational vulnerability and social norms – Marlene Barbosa
School to vocational training & labor market transitions : a social psychological approach to life projects – Véronique Eicher, Christian Staerklé, Alain Clémence, Mouna Bakouri, Marlene Barbosa
Should I stay or should I go? – Véronique Eicher, Christian Staerklé, Alain Clémence
Vulnerabilities and justification ideologies among adolescents and young adults in different social contexts – Marlene Barbosa
Where do you see yourself in five years? A social psychological analysis of medium-term life projects – Aline Hofer, Christian Staerklé
Merci pour votre intérêt!