Pour tout ceux qui désirent « aller plus loin  » nous vous proposons ici quelques documents qui vous informent des présentations et avancées scientifiques de l’équipe de recherche travaillant sur ce projet.

 

Si vous avez des questions ou remarques n’hésitez pas à contacter l’équipe de recherche.
Pour ce faire, il vous suffit d’utiliser le formulaire de contact disponible: ici

 

Coping with structural disadvantage: when negative effects of perceived barriers are overcome. – Mouna Bakouri

Coping with stressful situations in the professional domain  Véronique Eicher, Christian Staerklé, Alain Clémence

Data collection through a social network. First impressions – Véronique Eicher, Mouna Bakouri, Marlene Barbosa, Christian Staerklé, Alain Clémence

Discrimination and belief in a just world: The role of regulations strategies – Véronique Eicher, Mouna Bakouri, Marlene  Barbosa

Individual and collective empowerment through in-group connectedness – Mouna Bakouri, Christian Staerklé

Laisser tomber la formation: une tentation répandue – Véronique Eicher, Christian Staerklé, Alain Clémence

Overcoming negative effects of perceived barriers through collective self-definitions. – Mouna Bakouri

Présentation LIVES : Vulnerability and life course regulation: a psychosocial approach – Christian Staerklé

Présentation LIVES à Bern : Inégalités, vulnérabilités et régulation de projets de vie des jeunes : Une approche psychosociale – Christian Staerklé

Relational vulnerability and social norms – Marlene Barbosa

School to vocational training & labor market transitions : a social psychological approach to life projects – Véronique Eicher, Christian Staerklé, Alain Clémence, Mouna Bakouri, Marlene Barbosa

Should I stay or should I go? – Véronique Eicher, Christian Staerklé, Alain Clémence

Vulnerabilities and justification ideologies among adolescents and young adults in different social contexts   Marlene Barbosa

Where do you see yourself in five years? A social psychological analysis of medium-term life projects   Aline Hofer, Christian Staerklé

 

 

Merci pour votre intérêt!